Sophie’s watermeloen salade

Dat Sophie von Berswordt – Wallrabe naast fietsen ook nog een andere passie heeft, dat is inmiddels wel duidelijk. Nadat ze eerst al het recept deel voor een banenbrood en vervolgens die van een vanilla herstelshake, komt ze nu weer met iets nieuws. “Bij de zomer hoort watermeloen. Vooral als het warm is, kan ik echt heel veel watermeloen eten”, verelt Sophie. Hieronder vertelt ze er meer over en geeft ze ook meer uitleg over het bereiden van een lekkere en gezonde watermeloen salade.

“Het liefst eet ik watermeloen na een leuke training in de zon in de bergen. Naast dat het een heerlijke snack is, is het ook heel erg lekker door een salade! Deze salade is mijn favoriete zomergerecht en ik hoop dat het nog een tijdje warm genoeg blijft om ervan te genieten.” Hieronder vind je een beschrijving van de ingrediënten en de bereidingswijze. En zeg nu zelf; dat ziet er toch heerlijk uit op de foto?

Ingrediënten (voor 4 personen):
– ½ watermeloen (of meer)
– 300 gram quinoa
– 450 gram cherry tomaten
– 200 gram spinazie
– 100 gram feta (of gebrande en gezouten amandelen of olijven)
– handvol verse munt
– handvol verse peterselie
– hele citroen
– 2 eetlepels appelazijn
– 3 eetlepels olijfolie

Bereiden:
1. Kook de quinoa (de aanwijzingen staan meestal op het pak) en laat afkoelen.
2. Snijd de watermeloen in blokjes en halveer de cherry tomaten.
3. Snijd de verse munt en peterselie fijn en meng deze door de quinoa samen met de watermeloen, cherry tomaten en spinazie.
4. Maak de dressing apart. Meng de olijfolie, appelazijn en het sap van de citroen en voeg peper en zout toe.
5. Voeg de dressing toe aan de salade en meng alles door elkaar. Voeg de feta toe en/of olijven of amandelen.

Geniet ervan!